8/10 Service- Rollspel

Godmorgon!! 
 
Idag redovisade jag och Lisa vår rollspel. Jag spela receptionist (som inte brydde sig alls om kunden och var deffinitivt inte profotionell) och Lisa spelade en arg och irriterad kund. 
Vårt rollspel handlade om att hon hade fått fel nyckel, och när hon väl fick den rätta nyckeln så var inte rummet städat, det var hår i handfatet, i badkaret och handdukarna var äckliga. Det visade sig att rummet inte hade blivit städad, vilket är uppenbart med tanke på hur det såg ut. Jag som receptionist brydde mig inte om att det inte var rent i rummet. När jag väl skulle ringa upp husfrun för att höra vilket rum gästen kunde få, så började jag prata om sådant som inte hörde till t.ex. hur hennes helg hade varit. Gästen fick till slut ett nytt rum som var städad och även gratis frukostbuffé som komprimiss. 
 
Det här rollspelet framhävde hur en receptionist absolut inte ska vara. Det är viktigt att som receptionist alltid gör sitt bästa för gästen. Så att gästen blir så nöjd som möjligt med sin vistelse på hotellet. Om man vill att gästerna ska komma tillbaka till hotellet så måste man visa ett mer profotionellt uppförande som receptionist och även som personal. 
 
Anledningen till att vi valde att spela upp rollspelet på det här sättet, var för att visa att det kan gå till på det här sättet. Vi hade även en liten baktanke från när Johanna hade berättat om sin vistelse på ett hotell där hon hade fastnat i en hiss. Då visade receptionisten en liknande uppförande som vi ville genomföra. 
 
Nu har vi visat upp hur det kan gå till om receptionisten visar en väldigt dålig service och uppgörande över huvudtaget. Under nästa tillfälle kommer vi att gå mer in på en profetionell situation där man visar upp sitt hotell på ett bra sätt och man reagerar sig på ett profetionellt sätt i en service situation. 

* Vad är dina starkaste sidor när det gäller service? 
Mina starka sidor i en service situation är att jag har stark tålamod när det gäller att hålla service humöret högt. Jag ser alltid till att vara artig mot alla jag möter oavsett hur dem beter sig eller oavsett hur deras dag har varit. Jag ser även alltid till att finnas till hands om någon behöver hjälp.
 

Kommentarer
Postat av: VOSAT

Hi there, its good post on the topic of media print,
we all understand media is a enormous source of data.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
PokerCasinoBonus